Økonomisk rådgivning


Generelt

Har du betalings- eller gjeldsproblemer, kan kommunen gi deg økonomisk rådgivning. Du skal etter beste evne selv forsøke å komme fram til en ordning med de du skylder penger. Men du kan få hjelp til å sette opp et realistisk budsjett, forhandle med kreditorer og inngå en gjeldsordningsavtale. Nav har også opprettet en landsdekkende telefontjeneste som skal gi enkel veiledning (se lenke i brosjyrefeltet).

Annen informasjon

Økonomirådstelefonen i Nav
Hjelpetilbud i kommunen

Praktisk informasjon
Veiledning

For at du skal få best mulig hjelp fra rådgiveren, er det viktig at rådgiveren får nok informasjon til å danne seg et korrekt og helhetlig bilde av økonomien din. Slike opplysninger kan være

  • Siste skatteoppgjør
  • Saldo på alle konti
  • Kopi av husleie- eller fremleiekontrakt for dokumentasjon av boutgifter
  • Lønnsinntekter og trygdeytelser de siste tre månedene
  • Dokumentasjon på eventuell bostøtte
  • Opplysninger om lån, kredittgjeld osv.
  • Kvittering for betalt husleie og strøm
  • Utgifter i til lege, fysioterapeut, kiropraktor, tannlege osv.
  • Utgifter til barnehage, SFO eller annen barnepass
  • Utgifter til forsikring
  • Opplysninger om innskudd i spareordninger

Søknaden sendes til

Elektroniskskjema sendes enten via skjema/skjermdialog dierkte til postmottak eller til postmottak@rollag.kommune.no eller i brev til: Rollag kommune Kommunehuset 3626 Rollag

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig.

Kontaktinformasjon

  • Inger Lene  Bekkjorden
  • NAV-leder Numedal
  • Telefon: 55 55 33 33
  • Faks: 31 02 89 00
  • Send e-post
  • Besøksadresse
  • Rollag kommunehus
  • Åpningstid
  • 09:00 - 15.00

Lover og retningslinjer

Tjenestekatalog